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  • ¿Es mejor cambiar el aceite a principio o a final de temporada?

     

     

    Es mejor cambiar el aceite a final de temporada, antes del invernaje. Durante el funcionamiento, los lubricantes acumulan de forma natural, humedad, restos de la combustión y otros contaminantes por lo que es perjudicial invernar el motor o la transmisión con estos contaminantes presentes.

     

    How do I contact an authorized dealer?

     

    Have a look at the Dealer Network!

     

    Is it better to change my engine oil/gear lube at the beginning or end of the season ?

     

    It is better to change the oil and gear lube at the end of the season, prior to storage. Lubricants naturally accumulate moisture, combustion by-products, and other contaminants during use. It can be detrimental to store an engine or drive with large amounts of these contaminants present.

     

    Where can I have a look at my favourite model?

     

    Have a look at the Dealer Network and at the Event & Fairs list.

     
  • ¿Cómo puedo obtener curvas de potencia, aprietes y datos de consumo de combustible?

     

    Las curvas de potencia y apriete no se publican por ser consideradas información confidencial de la compañía. Tampoco se publican datos de consumo de combustible porque se ven afectados por factores más allá de nuestro control como son el tipo de casco de la embarcación, la temperatura, la humedad, la altitud, la relación de engranajes, la hélice, etc. En ocasiones sí podemos facilitar el consumo de combustible y otros datos de rendimiento con un tipo de embarcación concreta y una combinación motor/embarcación determinados.

     

    ¿Cuál es el propósito del ánodo anticorrosión?

     

    Su fueraborda dispone de ánodos en distintos puntos del motor. Un ánodo ayuda a proteger el fueraborda de la corrosión galvánica sacrificando su metal, que se erosionará lentamente, en lugar de otros componentes metálicos del motor.


    En agua salada es indispensable inspeccionar periódicamente los ánodos porque acelera la corrosión. Para mantener el motor protegido, sustituya los ánodos autosacrificantes cada vez que estén erosionados. No los pinte nunca ya que ello reduciría su efectividad.

     

    ¿Cuál es el rodaje adecuado para un fueraborda OptiMax?

     

    El rodaje de un fueraborda es importante para asegurarse el correcto rendimiento y duración del motor. Siga el procedimiento indicado en el Manual del Propietario. Por lo general recomendamos evitar largos período de ralentí o máxima aceleración durante las 2 primeras horas o mantener el motor a la misma velocidad durante largos períodos de tiempo. Los nuevos fuerabordas 2 tiempos necesitan aceite extra durante el rodaje; los Optimax utilizan la programación interna del motor para aumentar la mezcla de aceite durante el período especificado de rodaje.

     

    ¿Cuál es la batería adecuada para mi fueraborda?

     

    Nota : Éstas son las especificaciones mínimas. Cualquier carga eléctrica adicional en la embarcación precisará de una batería de mayor carga.

    Modelos Cuatro Tiempos

    9.9/15 & 25 465 Amperios Marinos  (MCA) o 350 Amperios de Arranque en Frío (CCA)
    30/40,45/50 Navegación por encima de los  32/°f (0°C) 465 Amperios Marinos  (MCA) o 350 Amperios de Arranque en Frío (CCA). Navegación por debajo de los 32°F (0°C) 1000 Amperios Marinos  (MCA) o 750 Amperios de Arranque en Frío (CCA) Horas Amperios (Ah) 70 – 100
    75/90 Navegación por encima de los  32/°f (0°C) 465 Amperios Marinos  (MCA) o 350 Amperios de Arranque en Frío (CCA). Navegación por debajo de los 32°F (0°C) 1000 Amperios Marinos  (MCA) o 750 Amperios de Arranque en Frío (CCA) Horas Amperios (Ah) 70 – 100

    Modelos Dos tiempos

    6-15,20/25,30/40, 40/50&60 465 Amperios Marinos  (MCA) o 350 Amperios de Arranque en Frío (CCA)
    75-125 525 Amperios Marinos  (MCA) o 450 Amperios de Arranque en Frío (CCA)

    Modelos V-6 Carb/EFI

    135/200 & 225/250 630 Amperios Marinos  (MCA) o 490 Amperios de Arranque en Frío (CCA)

    OptiMax models

    2.5L/3.0L 1000 Amperios Marinos  (MCA) o 750 Amperios de Arranque en Frío (CCA)

     

     

     

    ¿Cuál es la ventaja de los motores EFI frente a los de carburación?

     

    La tecnología (EFI) inyección electrónica de combustible introduce con precisión el combustible en cada cilindro teniendo en cuenta la temperatura ambiente, la presión atmosférica, la posición de aceleración y la carga de la embarcación. Sus beneficios incluyen el arranque en frío y un funcionamiento suave y sin problemas en cualquier condición de navegación.

     

    ¿La utilización de combustibles con contenido en etanol invalidan la garantía?

     

    Los combustibles con hasta un 10% de contenido en etanol son aceptables para los motores Mercury. Pero no así si el contenido es superior a ese porcentaje y en tal caso la garantía queda anulada.

     

    ¿Por qué Mercury ha eliminado la identificación del modelo por año en sus fuerbordas?

     

    Eliminar la identificación del modelo por año beneficia tanto a los consumidores del producto como a los Concesionarios que representan Mercury Marine.

    En el pasado, Mercury esperaba al cambio modelo por año antes de introducir los nuevos productos y las mejoras en los modelos existentes. Como el mercado no deja de evolucionar, hacer disponibles "en el momento real" los nuevos productos y sus mejoras es absolutamente necesario. La principal ventaja de esta iniciativa es que los productos más recientes se encuentran siempre disponibles y mucho antes de lo que lo estaban en el pasado.

    Por último, está en la línea de las tendencias actuales de la industria marina. Los motores dentrofuerabordas Mercury MerCruiser y los motores eléctricos MotorGuide así como otros principales fabricantes de fuerabordas siguen la misma dirección en distintos mercados.

     

    ¿Qué aceites 4 tiempos equivalentes/alternativos puedo adquirir cuando no puedo adquirir los aceites y lubricantes de la marca Quicksilver?

     

    De no disponer de los aceites o lubricantes originales Quicksilver, utilice aceites para motores 4 tiempos que cumplan con las normativas del Instituto Americano del Petroleo (API), Clasificación de servicio SH, SG, SF, CF-4, CD, CD, CDII.


    Para mayor información sobre la viscosidad y temperatura consulte el Manual del Propietario.

     

    ¿Qué son los combustibles con etanol?

     

    El etanol para el combustible es un alcohol puro en grano muy refinado que puede fabricarse a partir de productos naturales como el maíz, la caña de azúcar o la harina. Nuevas tecnologías permiten obtener etanol de diversos productos con celulosa como el papel, las virutas de madera, deshechos municipales, el pasto y otras fuentes. El etanol utilizado para el combustible ha sido "desnaturalizado" y no se puede beber al añadirle un hidrocarburo (normalmente gasolina). Cuando se habla de un etanol E-10 quiere decir que el combustible contiene un 10% de etanol y un 90 por ciento de gasolina. De igual manera, un E-85 contiene un 85% de etanol y un 15% de gasolina. El E-85 está especialmente indicado para mezclas de combustible con alto contenido en etanol para vehículos fabricados por algunas compañías de automóviles.

     

    Acabo de adquirir un motor cuatro tiempos en sustitución de mi viejo motor dos tiempos. ¿Qué debería saber para darle un adecuado mantenimiento?

     

    El mantenimiento incluye comprobar y cambiar el aceite como se recomienda en el Manual del Propietario.

     

    Do you have service manuals available?

     

    Although we do not provide our customers with a service manual, we do provide you with an owner's manual supplement with specific information about each model available. For service information you will need to contact an authorized dealer.

     

    How do I get technical support?

     

    Technical support and services are only provided through Brunswick Marine in EMEA Sale offices, Distributors and Dealers network.


    You will find your closed dealer, national Sales Office/Distributor by browsing the dealer network.

     

    How do I obtain horsepower curves, torque curves, or fuel consumption data?

     

    Horsepower and torque curves are not published because they are considered confidential company information. Fuel consumption data is not published because it is affected by factors beyond our control, such as boat hull type, temperature, humidity, altitude, gear ratios, propeller, etc. In some cases, fuel consumption or other performance data is available from your boat manufacturer for a specific boat/engine combination.

     

    How do I transfer my warranty?

     

    The remaining warranty may be transferred by contacting your local dealership. They will make the necessary changes in the warranty system. Transferring the warranty is free of cost.

     

    I just bought a new four-stroke outboard to replace my old two-stroke. What should I know to properly service this new four-stroke?

     

    The main items to service include checking and changing engine oil and proper lubrication as recommended by the Owner’s Manual.

     

    Mi fueraborda no alcanza las RPM máximas recomendadas según el Manual del Propietario. ¿Qué debo hacer?

     

    Los fuerabordas de 20 CV e inferiores son suministrados con la hélice que cumple con las necesidades para la mayoría de las aplicaciones. Sin embargo, hay situaciones en las que la hélice de serie suministrada no es la mejor para el rendimiento que usted necesita. En tal caso, tendría que cambiar el paso de la hélice. En términos generales, una hélice de mayor paso reducirá las RPM del motor a máxima aceleración con lo que la velocidad punta se verá ligeramente incrementada, mientras que una hélice de paso inferior tiene el efecto contrario (mayores RPM a máxima aceleración pero una velocidad más lenta).


    Por encima de los 25 CV, la variedad de embarcaciones es mucho mayor y por ello la hélice debe adquirirse por separado para asegurarse que es la idónea para las necesidades de la embarcación. Deberá consultar con el Concesionario a tal efecto.

     

    Mi fueraborda tiene una etiqueta que dice, "This Side Up". (Este lado arriba). ¿Qué sucede si por accidente coloco el motor en la posición contraria?

     

    La etiqueta "This side up" (Este lado arriba) debe tenerse en cuenta cuando se coloca el motor. Esta posición reduce al mínimo los daños al fueraborda asegurando que los fluidos internos no escapan por los sistemas de ventilación de motor. En la mayoría de los casos el fueraborda no sufre daños permanentes si se coloca incorrectamente durante un corto periodo de tiempo.

     

    My outboard does not operate in the maximum RPM range shown in my Owner’s Manual. What should I do?

     

    The outboards 20 horsepower and below come standard with a propeller that should meet the needs of most applications. However, there may be situations in which this standard propeller does not provide the best performance. In such cases, the propeller may need to be changed to a higher- or lower-pitch propeller. Generally speaking, a higher-pitch propeller will lower the maximum RPM that the engine will run at during full throttle, at the expense of a slightly higher top speed, while a lower-pitch propeller has the opposite affect (higher maximum RPM, but slower speed).


    Above 25 horsepower, the variety of boats is much greater and therefore, the propeller must be purchased separately to match the boat’s needs. You should consult your dealer to ensure you have the best propeller for your boat.

     

    My outboard has a decal on the side that says, "This Side Up". What happens if I lay the outboard on the wrong side by accident?

     

    The "This Side Up" decal should be facing up when the outboard is laid on its side. This position will minimize damage to the outboard and ensure that fluids do not leak out of the venting systems. In most cases, the outboard will not incur permanent damage if it is accidentally laid on the wrong side for short periods of time.

     

    What alternative/equivalent 4-cycle oils are available when I can’t purchase Mercury Marine Precision Lubricants or Quicksilver brands of oil?

     

    If Quicksilver or Mercury Precision Lubricants 4-cycle outboard oil is not available, use a premium quality 4-cycle engine oil, certified to meet or exceed any one or a combination of the following American Petroleum Institute (API) Service Classification SH, SG, SF, CF-4, CE, CD, CDII.


    Always consult your Operation, Maintenance and Warranty Manual for additional information concerning viscosity requirements and temperature ranges.

     

    What are ethanol and ethanol-blended fuels?

     

    Ethanol for fuel is highly refined beverage (grain) alcohol, approximately 200 proof, that can be produced from natural products such as corn, sugar cane and wheat. New technology will allow ethanol to be made from "cellulosic" feedstocks including corn stalks, grain straw, paper, pulp, wood chips, municipal waste, switchgrass and other sources. Ethanol used for fuel has been "denatured," or rendered unsafe to drink by the addition of a hydrocarbon (usually gasoline). The ethanol-blended fuel E-10 refers to fuel that contains 10 percent ethanol and 90 percent gasoline. Similarly, E-85 refers to fuel that contains 85 percent ethanol and 15 percent gasoline. E-85 is intended only for engines specially designed to accept high-ethanol content fuel blends, such as the Flexible Fuel Vehicles (FFV) made by some car companies.

     

    What is the advantage of EFI vs. carburetors?

     

    Electronic Fuel Injection (EFI) technology provides precise metering of fuel to each cylinder, taking into account engine and ambient temperatures, atmospheric pressure, throttle position and boat load. The benefits include turn-key starting and smooth, trouble-free operation regardless of boating conditions.

     

    What is the correct battery for my outboard motor?

     

    Battery Ratings Note: These are minimum engine specifications. Additional electrical loads from the boat will require larger batteries.

    FourStroke models

    9.9/15 & 25 465 Marine Cranking Amps (MCA) or 350 Cold Cranking Amps (CCA)
    30/40,45/50 Operation Above 32/°f (0°C) 465 Marine Cranking Amps (MCA) or 350 Cold Cranking Amps (CCA) Operation Below 32°F (0°C) 1000 Marine Cranking Amps (MCA) or 750 Cold Cranking Amps (CCA)
    75/90 Operation Above 32/°f (0°C) 465 Marine Cranking Amps (MCA) or 350 Cold Cranking Amps (CCA) Operation Below 32°F (0°C) 1000 Marine Cranking Amps (MCA) or 750 Cold Cranking Amps (CCA) Amper-Hours (Ah) 70 – 100

    TwoStroke models

    6-15,20/25,30/40, 40/50&60 465 Marine Cranking Amps (MCA) or 350 Cold Cranking Amps (CCA)
    75-125 525 Marine Cranking Amps (MCA) or 450 Cold Cranking Amps (CCA)

    V-6 Carb/EFI models

    135/200 & 225/250 630 Marine Cranking Amps (MCA) or 490 Cold Cranking Amps (CCA)

    OptiMax models

    2.5L/3.0L 1000 Marine Cranking Amps (MCA) or 750 Cold Cranking Amps (CCA)

     

     

     

    What is the proper break-in procedure for an OptiMax outboard?

     

    Break-in is important to insure correct engine performance and life. Follow the procedure listed in the Operation, Maintenance and Warranty Manual. Generally, for the first two hours we recommend avoiding extended periods of idle or wide-open throttle, or holding the engine at one speed for extended periods of time. New two-stroke engines require additional oil during break-in; OptiMax engines use programming inside the computer to increase the oil mixture during the specified break-in period.

     

    What is the purpose of the Corrosion Control Anode?

     

    Your outboard has control anodes at different locations. An anode helps protect the outboard against galvanic corrosion by sacrificing its metal to be slowly eroded away, instead of the outboard metals.


    Each anode requires periodic inspection especially in saltwater applications, which will accelerate the erosion. To maintain this corrosion protection, always replace the anode before it is completely eroded. Never paint or apply a protective coating on the anode, as this will reduce its effectiveness.

     

    Why did Mercury eliminate model year designations for its outboard engines?

     

    Eliminating the "model year" designation results in a host of benefits for consumers of our products and for the dealers who represent Mercury Marine.
    In the past, Mercury waited for the model year changeover date before introducing new products and enhancements to existing models. But because the market continues to evolve, making new products and improvements available in "real time" is absolutely necessary. A major benefit of this initiative is that the very latest products are always available, often much sooner than in the past.

    Finally, this is consistent with current trends within the marine industry. Mercury's MerCruiser sterndrive engines and MotorGuide electric trolling motors have not had model years for some time, and we have seen other major outboard manufacturers following the same direction in some markets.

     

    Will the use of fuels containing ethanol void my engine warranty?

     

    Fuels containing up to 10 percent ethanol are considered acceptable for use in Mercury engines. Fuels containing higher levels of ethanol are not considered acceptable for use, and the use of fuels containing ethanol higher than 10 percent can void the warranty.

     
  • ¿Dónde puedo obtener información sobre el mantenimiento y lubricación de mi motor?

     

    Los Manuales del Propietario le informan de los mantenimientos y los lubricantes para su motor. Si no dispone de él, contacte con el Concesionario u obténgalo en el Centro de Descarga de esta página web.

     

    ¿Qué debo hacer para preparar mi fueraborda para un almacenaje prolongado?

     

    La principal consideración al preparar el motor para el invernaje es protegerlo de la corrosión y los daños por congelación del agua atrapada en su interior. Le recomendamos que acuda a un Servicio Oficial para ello. Los daños resultantes de un invernaje incorrecto no están cubiertos por la garantía limitada Mercury Marine. Si usted elige realizar el procedimiento de invernaje usted mismo, consulte el Manual del Propietario.

     

    Où puis-je trouver des informations sur la maintenance et les lubrifiants pour mon moteur ?

     

    Le manuel du propriétaire et d'utilisation du moteur indique les principaux points de lubrification et de maintenance à connaître. Si ce manuel ne vous a pas été remis ou s'il est endommagé, veuillez contacter votre revendeur ou vous rendre sur la page de Téléchargement  pour trouver et imprimer un nouvel exemplaire.

     

    What should I do to prepare my outboard engine for out-of-season storage or prolonged storage?

     

    The major consideration in preparing your outboard for storage is to protect it from rust, corrosion, and damage caused by freezing water that may be trapped in the engine. We recommend taking your engine to an authorized Mercury dealer to perform the work. Damage from improper storage procedures is not covered under the Mercury Marine limited warranty policy. If you chose to perform the storage procedure, follow the storage procedures outlined in your Operations, Maintenance & Warranty Manual.

     

    Where do I find maintenance and lubrication information for my engine?

     

    The Owners and Operations Manual outlines the typical maintenance and lubrication items. If your manual is missing or damaged, please contact your local dealer or visit the "Operation & Maintenance Manual" Download Center Category if you need to find/print a replacement manual.